Campurile marcate cu * sunt obligatorii

Inchide formularul

Servicii oferite

Stim ca ai grija de angajatii tai si vrei sa te asiguri ca sunt sanatosi. Iar in calitate de angajator, legea iti spune ca trebuie sa colaborezi cu o clinica medicala/ medic de medicina muncii pentru efectuarea examenelor de medicina muncii.

Suntem alaturi de tine ca sa le poti oferi angajatilor tai ingrijirea medicala de care au nevoie si sa poti realiza examene preventive ce ajuta atat compania, cat si pe angajati. Rezultatele acestor investigatii medicale duc la imbunatatirea performantei la locul de munca si la o rata mai scazuta a incapacitatii temporare de munca(concediu medical) in randul angajatilor.
Serviciile de medicina muncii pe care ti le punem la dispozitie:

Examinari de medicina muncii 1.   Examinari preliminare inainte de angajare (examene de angajare), dupa schimbarea postului si la aparitia unor noi factori de risc

2.   Controale periodice pentru angajatii din diferite puncte de lucru inainte de expirarea valabilitatii examinarilor precedente

3.   Examene medicale la  reluarea activitatii, pentru angajatii care au intrerupt activitatea mai mult de 90 de zile din motive medicale(concediu medical) sau mai mult de 6 luni, pentru orice alte motive

4.   Examene de adaptare se efectueaza la indicatia medicului de medicina muncii in prima luna de la angajare, in anumite situatii

5.   Reevaluari – reevaluarea aptitudinii angajatului de a desfasura activitatea curenta la cererea acestuia sau a angajatorului

6.   Eliberarea fiselor de aptitudine care atesta aptitudinea pentru activitatea desfasurata

7.   Rapoarte de restante – situatia nominala a salariatilor care nu au finalizat/efectuat controlul de medicina muncii;

8.   Raport cu situatia  fiselor de aptitudine eliberate angajatilor care au finalizat controlul de medicina muncii, care include decizia medicului de medicina muncii, recomandarile din aceste fise, data eliberarii lor si data urmatorului control

 

Evaluarea riscului la locul de munca – (contra cost): “ Angajatorul este obligat   să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă” ( Art. 12/ Legea 319/2006). Specialistii nostri te pot ajuta sa faci o evaluare completa  a factorilor de risc prezenti la locul de munca din punct de vedere al sanatatii si securitatii in munca.

 

Participarea medicilor nostri specialisti in medicina muncii la sedintele CSSM (Comitet de Sanatate si Securitate in Munca)

 

Evaluarea riscului la locul de munca

Angajatii tai au nevoie de conditii de munca sigure, incat sa isi poata desfasura activitatea intr-un cadru placut si confortabil. Astfel, trebuie sa fii convins ca ei lucreaza intr-un mediu sigur. Suntem alaturi de tine pentrua a te ajuta sa evaluezi corect impactul pe care factorii de risc il pot avea asupra sanatatii si securitatii angajatilor si sa iti recomandam masuri de minimizare a acestui  risc

 

Ce este riscul la locul de munca?

El se refera la situatiile prezente la locul de munca ce pot la un moment dat sa afecteze sanatatea angajatilor.

 

Obligatiile tale ca angajator

Pentru ca locul de munca sa fie unul sigur, trebuie sa identifici si sa evaluezi riscurile la care sunt expusi angajatii tai si  apoi sa le comunici acestora potentiale probleme.

Te ajutam sa aflii care sunt micile sau marile dificultati ce ti-ar putea incetini activitatea, care este impactulul riscurilor asupra starii de sanatate a  angajatilor tai si cum poate fi redus si nu in ultimul rand iti oferim ajutor in comunicarea riscului. Un cadru de munca  sigur si confortabil motiveaza intotdeauna angajatii si le ofera increderea ca ai grija de sanatatea lor.

 

Managementul securitatii si sanatatii la locul de munca

Constientizarea riscului la locul de munca si comunicare lui catre angajati te poate ajuta sa previi problemele de sanatate ale angajatilor tai in corelatie cu conditiile de munca. De asemenea, implicarea medicului specialist de medicina muncii iti  ofera garantia ca sanatatea angajatilor tai va fi monitorizata periodic si orice afectare a sanatatii unui angajat de catre conditiile de lucru va fi identificata precoce astfel incat sa poti lua masurile corespunzatoare pentru a evita afectarea intregului grup de angajati ce lucreaza in conditii similare.

Mai exact, evaluarea riscului te ajuta sa previi motivele din cauza carora ar putea aparea:
  • accidentele de munca
  • bolile profesionale sau legate de profesie
  • absenteismul
  • scaderea productivitatii
Avem acelasi obiectiv

Obiectivul nostru este sa mentinem starea de sanatate a angajatilor tai. O evaluare corecta a impactului medical realizata de catre noi si respectarea recomandarilor duc la mentinerea sanatatii angajatilor tai. In acelasi timp, asta inseamna eficienta sporita pentru compania ta.

Cum se realizeaza evaluarea factorilor de risc?

  • Pentru a realiza evaluarea factorilor de risc, echipa noastra, formata din specialistul in evaluarea riscului si medicul specialist de medicina muncii viziteaza punctele de lucru, identifica si evalueaza factorii de risc prezenti in mediul de lucru si face recomandari pentru imbunatatirea conditiilor de lucru .
  • Echipa noastra de specialisti evalueaza punctul de lucru atat din punct de vedere
  • Documentul final pe care ti-l inmanam                                    – te ajuta sa intrunesti cerintele legale                                    – va contine recomandari din punct de vedere al sigurantei, igienei la locul de munca si ergonomiei, dar si al aspectelor medicale.
Examinari medicale profilactice

Desi termenul pare unul pretentios, examinarile profilactice sunt unele simple si cu rolul de a preveni aparitia unei boli. Testele la care vor fi supusi angajatii tai vor fi recomandate de catre medicul specialist in medicina muncii in functie de contitiile de lucru si in conformitate cu legea ,  In anumite situatii, pot fi necesare investigatii suplimentare pentru a fi sigur ca pot lucra in conditiile de lucru si cu factorii de risc de la locul de munca…

Dincolo de faptul ca este o cerinta legala, examenul este o dovada de dedicare si atentie fata de sanatatea angajatilor tai.

Tipurile de examinari profilactice pe care ti le oferim:
  • Examen de angajare solicitat de tine prin fisa de solicitare si fisa de expunere la riscuri pentru:                                                –  angajati noi, inainte de semnarea contractului de munca                                                –  angajati care schimba punctul de lucru daca va fi expus la alti factori de risc                                            –  in cazul schimbarii denumirii organizatiei angajatoare
  • Control medical periodic – solicitat de tine:                                           –  pentru angajatii tai care lucreaza deja intr-un anumit punct de lucru, inainte de expirarea valabilitatii fisei de aptitudine anterioare
  • Consultatie de medicina muncii – solicitata de angajat                                         – daca remarca o anumita simptomatologie aparuta in relatie cu locul de munca
  • Examen medical la reluarea activitatii:                                       –  pentru angajatii care au intrerupt activitatea pentru mai mult de 90 de zile din motive medicale, sau mai mult de  6 luni, pentru orice alte motive (inclusiv persoanele care au beneficiat de concediu de maternitate/ ingrijire copil)
  • Examen medical de adaptare in munca

                                    – se efectueaza la indicatia medicului de medicina muncii in prima luna de la angajare, in anumite situatii

Pentru a beneficia de examenul de angajare, trebuie sa urmezi 4 pasi simpli:

  1. Completeaza fisa de solicitare (model unic HG 355/mai 2007), pentru examenul de angajare catre noi, la care atasezi fisa de identificare a factorilor de risc profesional
  2. In ziua programarii, angajatii tai trebuie sa se prezinta la centrul nostru cu solicitarea completata in original si cu fisa de identificare a factorilor de risc profesionali, completata, stampilata si semnata de catre angajator.
  3. Dupa ce se incheie examinarile, medicul nostru specialist va emite doua exemplare ale fisei de aptitudine . In cazuri urgente putem trimite fisa scanata inainte de primirea documentelor prin posta.
Daca tu sau angajatul tau aveti obiectii in privinta rezultatului fisei de aptitudine emise, poti contesta decizia medicului, la Directia de Sanatate Publica  din  judet, in termen de sapte zile lucratoare de la primirea fisei.
Controlul periodic de medicina muncii se poate desfasura:
                               – La sediul Medical AsistServ Botoșani                           – la sediul companiei tale, daca ai un spatiu propice pe care sa ni-l pui la dispozitie

In cazul in care exista angajati care si-au schimbat functia in cadrul firmei – aceasta presupunand expunere la alti factori de risc – ex: avansarea intr- un post ce presupune masina de serviciu, te rugam sa ne informezi printr-o noua fisa de riscuri pt. a putea face examinarile corespunzatoare noului post ocupat.

Cum trebuie sa fie solicitarea? Dupa cum iti explicam mai inainte, noi realizam examinarile in baza solicitarii trimise de catre tine. Aceasta este pastrata in fisa medicala a angajatului tau/angajatilor tai si contine informatii despre pericolele si factorii de risc de la locul de munca.

De aceea, solicitarea ta trebuie:

  • sa fie completata in totalitate (datele companiei, datele angajatului)
  • sa contina toate stampilele necesare (stampila firmei impreuna cu numarul de inregistrare) si semnatura persoanei autorizate sa completeze solicitarea (responsabilul cu protectia si securitatea la locul de munca, administratorul companiei sau o persoana din departamentul de HR)
  • daca functia este completata in limba engleza trebuie mentionat echivalentul romanesc-COR
  • ca informatiile pe care le scrii sa fie actualizate deoarece solicitarea de examinare pentru Medicina Muncii este un document oficial. (Legislatie: HG 355/mai 2007, legea 319/iulie 2006).

In cazul in care ai neclaritati medicul nostru de medicina muncii te poate ajuta cu detalii.

Te asteptam sa te adresezi serviciului de Medicina Muncii pentru a fi sigur ca sanatatea ta si a angajatilor tai este corect evaluata si puteti lucra la eficienta maxima.

 

Rapoarte

Pentru ca sanatatea ta si a angajatilor tai este prioritatea noastra numarul 1, iti punem la dispozitie toate informatiile si recomandarile de care ai nevoie ca tu sa poti lua deciziile potrivite.

Astfel, ca rezultat al controalelor de medicina muncii, iti oferim urmatoarele rapoarte:
  • raport de restante – lista cu numele pacientilor care au finalizat controlul de medicina muncii si concluzii + lista cu restante (fise de aptitudine neincheiate si motivul pentru care nu s-au finalizat)
  • Raport anual de sanatate – eliberat la cerere – concluzii referitoare la starea de sanatate a angajatilor tai (raport global despre profilul de sanatate al companiei cu date despre cele mai frecvente diagnostice in companie,corelari cu factori de risc de la locul de munca si recomandarile aferente). Datele sunt statistice, nu se refera la o persoana anume astfel incat informatiile fiecarui angajat sa ramana confidentiale.*

Acest raport se poate realiza pentru companiile cu peste 100 de angajati.

Fisa de identificare a factorilor de risc profesionali
Te-ai intrebat vreodata de ce este nevoie de vizite periodice la locul de munca?

Prin aceste vizite periodice, medicul de medicina muncii colecteaza informatii importante, care vor fi utile pentru supravegherea starii de sanatate a angajatilor tai..

Medicul de medicina muncii iti va comunica factorii de risc care pot avea impact asupra starii de sanatate, iar tu vei inregistra concluziile in fisa de identificare a factorilor de risc profesional. Un exemplar il vei trimite catre medicul de medicina muncii.

Viitoarele mamici au nevoie de atentie speciala.

Suntem langa tine pentru a ne asigura ca angajatele tale sunt in siguranta si isi mentin sub control sanatatea pe toata perioada sarcinii. Astfel, dupa anuntarea in scris de catre angajata a faptului ca este insarcinata angajatorul este obligat prin lege sa solicitie in maxim 10 zile lucratoare o evaluare de risc maternal catre serviciul de medicina munci.

Documentele de care este nevoie pentru realizarea examenului sunt:

  1. Fisa de identificare a factorilor de risc profesional aferenta functiei respective
  2. FISA postului
  3. Adeverinta eliberata de specialistul obstetrician care atesta sarcina
In functie de riscurile prezente la locul de munca, evaluarea de risc maternal necesita o vizita la locul de munca sau se poate face in clinica.

Finalizarea evaluarii este reprezentata de un raport de evaluare a riscului maternal si de o informare catre salariata gravida

Medicul de medicina muncii poate face recomandari privind durata programului de lucru, amenajarea  spatiului de lucru sau chiar de schimbarea locului de munca in care isi desfasoara activitatea salariata gravida..

Ergonomia locului de munca

Avem grija ca nevoile tale, atat cele legate de starea de sanatate, cat si cele ce tin de confortul locului de munca sa fie pe primul plan. Este important ca tu sa lucrezi intr-un mediu in care te simti bine si poti performa zi de zi.

In acest sens, am introdus pentru tine serviciul de ergonomie la locul de munca. Pentru ca fiecare om este diferit, prin acest serviciu, iti ajutam angajatii sa aiba parte de confort asigurat de conditii ergonomice (pozitia la calculator, tipul scaunului, inaltimea biroului, pozitionarea fata de sursele de lumina, etc) de lucru , microclimat favorabil (temperatura, umiditate, viteza curentilor de aer, unitatea de ventilatie, etc ) si calitatea interactiunilor umane de la locul de munca. Pentru ca nevoile tale sunt cele mai importante pentru noi, evaluam toate aspectele ce influenteaza sanatatea si eficienta ta:

  • designul locului de munca
  • mediul de lucru
  • responsabilitatile
  • echipamentul
  • interactiunile umane la locul de munca
Ideal este ca evaluarea ergonomica sa se realizeze inca din faza de amenajare a spatiului de lucru fiind astfel mai eficienta si presupunand costuri mai mici din partea angajatorului.

Ergomonia locului de munca este diferita in functie de activitatea desfasurata si se aplica atat la munca de birou cat si in cazul muncii fizice.

Cum te ajuta ergonomia la locul de munca?

Iti oferim servicii de ergonomie care ajuta mentinerea unui nivel inalt de productivitate a angajatilor tai, evitarea accidentelor la locul de munca si cresterea satisfactia personala a fiecaruia dintre ei.

Avem grija sa iti facem cele mai bune recomandari pentru a crea conditii de lucru potrivite fiecarei persoane. Acest lucru il motiveaza pe angajat si ii confera siguranta ca ii acorzi atentia de care are nevoie.

 

Oferta noastra dedicata nevoilor angajatilor tai:

Evaluarea spatiului de lucru din punct de vedere ergonomic

Pentru a implementa solutii ergonomice, trebuie sa identificam si sa evaluam posibilele riscuri. Metodele prin care facem asta sunt:

  • cercetari in interiorul spatiilor de lucru
  • intervievarea angajatilor si supervizorilor cu privire la locul de munca
  • utilizarea unei liste de evaluare ergonomica pentru identificarea factorilor de risc si posibilelor circumstante imprevizibile
  • fotografierea posturii de lucru a angajatilor, a aranjarii locului de munca si a echipamentelor din dotare

Informatiile obtinute sunt analizate si pot fi evaluate, prioritizate si utilizate pentru implementarea unui Program personalizat de Ergokinetoterapie.

Raport ergonomic

Raportul prezinta rezultatele evaluarii din punct de vedere ergonomic cu analiza punctelor-cheie din lista de evaluare (postura de lucru, cum se sta pe scaun, utilizarea tastaturii, a monitorului, zona de lucru, accesorii). Raportul cuprinde informatii detaliate despre potentialele circumstante imprevizibile, solutii posibile si propuneri specifice in functie de situatiile intalnite ( achizitia unui scaun pentru un angajat foarte inalt sau inaltarea biroului sau implementarea unui program de Ergokinetoterapie pentru o intreaga categorie profesionala).

 

Programul de Ergokinetoterapie Pentru ca vrem sa impartasim cu tine cunostintele pe care le avem iti punem la dispozitie programul de Ergokinetoterapie, un training dedicat care iti permite tie si angajatilor tai sa identificati aspecte ale responsabilitatii postului. Ele se refera la factorii de lucru, la recunoasterea semnelor si simptomelor care pot duce la disfunctii legate de aspectele ergonomice, dar si la implicarea in dezvoltarea masurilor de control ce trebuie luate.
Pentru ca tu si angajatii tai sa fiti mereu sanatosi, vom avea grija ca fiecare dintre voi sa stie informatiile de baza:
  • cum sa recunoasca factorii de risc ergonomic la birou si in afara lui
  • cum sa recunoasca semnele si simptomele disfunctiilor musculo-scheletice (MSD) care pot avea legatura cu mediul de lucru
  • principiile generale de control a factorilor de risc ergonomic (postura corecta , tehnici de ridicare si manipulare a greutatilor, modul in care se sta pe scaun)
Vrem sa te mentinem sanatos si ne dedicam timpul si cunostintele pentru ca fiecare dintre angajatii tai sa fie informat si sanatos
Comitetul pentru sanatate

Suntem langa tine la fiecare pas sa ne asiguram ca la locul de munca ai parte de conditii corespunzatoare de lucru si iti mentii starea de sanatate optima.

Pentru ca un lucru sa fie bine facut, ai nevoie de specialisti. Protejarea angajatilor de accidente la locul de munca si grija pentru sanatatea lor nu fac exceptie. Avem o echipa de medici care se asigura de acest lucru.

In cazul in care afacerea ta numara peste 50 de angajati, este nevoie sa numesti un Comitet pentru Securitate si Sanatate in Munca (CSSM) care se va ocupa de conditiile sigure de munca si va lua masuri pentru ca angajatii tai sa fie sanatosi. Noi iti suntem alaturi si vom avea grija ca un medic specialist in medicina muncii sa fie dedicat companiei tale, el fiind si medicul care va face parte din CSSM  si sa iti recomande cele mai bune decizii, in functie de nevoile tale si ale angajatilor tai.

Te vom ajuta prin implicarea in Comitet in urmatoarele moduri:

  • analizarea patologiilor preponderente in compania ta, identificarea causelor si propunerea de solutii in vederea imbunatatirii starii de sanatate a angajatilor
  • propunerea unui set de masuri de amenajare si imbunatatire a mediului de lucru
  • consilierea in vederea introducerii de noi echipamente si tehnologii
  • efectuarea unor evaluari periodice in ceea ce priveste siguranta si sanatatea la locul de munca
  • urmarirea implementarii masurilor luate de tine, ca angajator, pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolillor ocupationale
  • cooperarea cu tine in ceea ce priveste indeplinirea obligatiilor referitoare la sanatatea si securitatea la locul de munca
  • analizarea cauzelor producerii accidentelor de munca, ale imbolnavirilor profesionale
Echipa noastra de medici specialisti de medicina muncii are grija ca sanatatea si siguranta la locul de munca sa fie prioritare in actiunile noastre.
Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a fi la curent cu noutatile din domeniul medicinii muncii si de familie